چطوری کارهامون رو اولویت بندی کنیم؟
اولین قدم: متمرکز باشید!
چطوری؟؟
خب اولش باید برای خودتون هدف تعیین کنید.
فقط دقت کنید که اهدافتون مشخص و قابل دستیابی باشه و شما رو از حاشیه به دور نگه داره و شما رو متمرکز روی هدف نهاییتون نگه داره!
کارهای مرتبط با اهدافتون رو به 3 قسمت تقسیم کنید و نسبت بهش تقسیم بندی کارهاتون رو انجام بدید!
پس اول از همه باید برای خودتون هدف تعیین کنید.
1- کارهای مهم و فوری
2- کارهایی که نه فوری هستند و نه کم اهمیت ( ارزش متوسطی دارند. )
3- کارهای کم اهمیت
پروژه ها و مسئولیت هاتون رو به بخش های کوچک تر تقسیم کنید تا دستیابی بهشون آسون تر باشه و به هر بخش کوچک که رسیدید، برای خودتون یه پاداش درنظر بگیرید.
برنامه ریزی کنید:
برنامه ریزی کردن یک مهارت اکتسابی هست و با تمرین و پیروی کردن از 3 نکته میتونید برنامه ی خودتون رو بچینید.
یادتون باشه خیلی از اوقات به ازای هر زمانی که برای برنامه ریزی صرف میکنید، ده برابرش زمان سازماندهی شده خواهید داشت.
1- بهش پایبند باشید هر روز برنامه ریزی کنید و پایان روزتون رو ارزیابی کنید.
2- صبح ها زودتر بیدار بشید تا زمان بیشتری برای اتمام کارهاتون داشته باشید.
3- انتهای روز برنامه ی روز بعدتون رو تنظیم کنید تا برای روز بعد آماده باشید.
دومین قدم: نه بگید!
دومین قدم که باید برای اولویت بندی کارهاتون انجام بدید، “نه گفتن” هست! ( به زودی یک پست درموردش میذارم براتون)
شما چطوری اولویت بندی میکنید؟؟
گردآوری: محدثه محمدی
درباره محدثه محمدی
مدیر و موسس مرجع المپیاد شیمی آیروک/ کارشناسی ارشد شیمی آلی دانشگاه تهران/ رتبه 2 کنکور کارشناسی ارشد شیمی/ تدریس المپیاد شیمی در مدارس تهران و شهرستان ها
نوشته های بیشتر از محدثه محمدی
دیدگاهتان را بنویسید